Friday, August 15, 2008

Anwar: It's a political gimmick (Malaysiakini)


Anwar Ibrahim has dismissed Mohd Saiful Bukhari Azlan's swearing on the Quran that he was allegedly sodomised by the former as a political gimmick.
"This is Umno's dirty trick, they are desperate," the opposition stalwart told reporters in Permatang Pauh this evening.

Saiful's swearing and first public appearance since making the allegation in a police report on June 28 comes a day before the nomination for the Permatang Pauh by-election.

Anwar will be contesting in the Aug 26 by-election in a bid to return to Parliament after a 10-year hiatus.

Earlier, Saiful told a press conference that he was allegedly sodomised by the opposition leader and that it was not a consensual act.

Anwar, who has since been charged in connection with the case, has maintained that it is a political conspiracy.

entire news courtesy of Malaysiakini

5 comments:

Malaysia said...

KANGAR 15 Ogos – Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menggesa Datuk Seri Anwar Ibrahim juga melakukan mubahalah bagi menghilangkan keraguan orang ramai terhadap beliau selepas pembantunya bersumpah diliwat oleh Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

“Jika Anwar juga bersumpah laknat seperti itu, maka jadilah mubahalah dan kita akan lihat hukuman Tuhan nanti," katanya ketika dihubungi hari ini.

Menurutnya, oleh kerana Mohd. Saiful Bukhari Azlan sudah bersumpah di Masjid Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, bagi menghilangkan keraguan tersebut, Anwar yang didakwa meliwatnya juga perlu bersumpah laknat.

Dr. Mohd. Asri menyifatkan Mohd. Saiful menanggung risiko yang besar apabila membuat ‘mubahalah’ atau sumpah laknat yang mendakwa beliau diliwat oleh Anwar.

Menurutnya, bekas pembantu peribadi Anwar itu akan menghadapi laknat Allah jika dia berbohong dan akan selamat kalau dia bercakap benar.

“Saya terkejut dengan keberaniannya bermubahalah tetapi dia sebenarnya menanggung risiko yang amat besar.

“Jika dia berbohong, banyak kelaknatan akan diturunkan Allah kepadanya," kata beliau.

Mufti Perlis itu ialah tokoh agama yang mencetuskan cadangan supaya Anwar dan Mohd. Saiful melakukan mubahalah.

Dr. Mohd. Asri bagaimanapun berkata, keberanian Mohd. Saiful melafazkan sumpah laknat tersebut menunjukkan pemuda itu yakin dengan apa yang dakwanya.

“Tetapi dia juga perlu faham akan kesan sumpah yang dibuatnya jika dia berbohong," katanya.

Mohd. Saiful hari ini bersumpah laknat mengikut syariat Islam untuk membuktikan kebenaran dakwaan dirinya diliwat oleh Anwar.

Upacara mengangkat sumpah itu dilakukan di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta, Kuala Lumpur pada pukul 6.30 petang.

Nostradamus said...

Permatang Pauh Voters decide for Nation? - Appeal by Nostradamus.
Pengundi Permatang Pauh tentukan untuk Negara? – Rayuan oleh Nostradamus.

1. Voters of Permatang Pauh will vote come 26 August 2008. Who to vote for and What to vote for? (Man of Honour)
Pengundi-pengundi Permatang Pauh akan undi menjelang 26 Ogos 2008. Mengundi Siapa and mengundi untuk Apa? (Man of Honour)

2. 50 Questions to test your Conscience at www.patek1472.wordpress.com
50 Soalan untuk menguji Suara Hati anda di www.patek1472.wordpress.com

Folk Doll said...

saiful telah pun bersumpah seperti mana yang ia telah janjikan sebelum ini…insyAllah dalam masa 40 hari sesudah ini akan berlaku suatu hal yang cukup besar akan berlaku baik terhadap Saiful atau pun DSAI.
Lihat senarai mereka yang telah diadili.

Ummi Hafilda Ali——> salah seorang dalang utama dalam konspirasi Anwar, telah digugurkan menjadi anak kepada bapanya sebelum beliau meninggal.Azmin Ali yang sebapa dengan Ummi mengesahkan perkara tersebut. Apakah nasib yang menanti seorang anak yang telah diakui anak oleh bapanya sendiri dan bapanya meninggal sebelum sempat memaafkannya?

Azizan Abu Bakar——> rakan konspirasi Ummi, telah terlibat dalam kemalangan kereta, menyebabkan kematian isterinya. Dia kemudian ditangkap kerana khalwat dan dihukum enam bulan penjara.

Aziz Shamsuddin——> ketua dalang dalam konspirasi terhadap Anwar, juga terlibat dalam kemalangan jalanraya dan isterinya juga meninggal dunia. Apabila mereka mengambil jenazahnya daripada hospital, didapati sekeping cek bernilai RM3 juta padanya, iaitu pemberian rasuah bagi meluluskan kontrak kepada sebuah syarikat Cina. Semua orang akan mati satu hari nanti, tetapi mati dalam keadaan menerima wang rasuah ialah cara mati yang keji…..read more. http://www.tranungkite.net/v7/modules.php?name=News&file=comments&sid=14392&tid=107658&mo

tourman53 said...

I noticed Saiful didn't mention his own name before he starts his swearing which is incomplete. And even if he swears it doesn't mean it's true.
If he (Saiful) believes in God, he should know god is all mighty. God creat human beings and every part of the body is well protected. God has created the arse and is placed between the butt and unless Saiful open up his butt nothing can go in his arse.

Bangsa Cina Malaysia said...

remember DSAI is not only your MP
but your new PM as well.
Go all out and vote DSAI.
this one good reason is enough to convince voters DSAI is their choice.
Go Go Go.